Thursday, January 8, 2015

Бабусями не народжуються

Бабусями не народжуються. Бабусями, звичайно, стають. Одного разу, в дуже важкий момент, мені прийшла в голову проста і світла, як перший сніг, думка: "Ні, я ще поживу, поживу! А раптом вдасться потримати онуків у руках". І я уявила собі цей теплий грудочку. До сердечного болю хочеться саме дівчинку! У той момент на душі відразу потепліло. Сніг розтанув, чи не випавши, пролився єдиною сльозинкою. Все інше відступило на другий, п'ятий план. Все інше стало не важливо. Головне, що життя триває. З тобою і без тебе вона не зупиниться. Ми в цьому продовженні беремо участь усіма своїми силами, вкладаючи найкраще, що в нас є, у своїх дітей. І ми сподіваємося на онуків. Якщо ми, наші діти, не стали академіками, директорами, докторами: вони-то точно ким-небудь стануть.

Бабусям живеться важко. У них часто немає дідуся. У подруги син запитав:

- Мама , а можна я вийду заміж за тебе?

- Гаразд, я тоді одружуся на бабусі. У тебе хоч який-небудь чоловік є, а у неї взагалі ніякого.

Коли на країну обрушився перший шквал телесеріалів, газети писали про те, що серіали підтримують у людей похилого віку інтерес до життя. Їм цікаво, що буде далі. Їм хочеться ще хоч трохи пожити. Онуки, я впевнена, мають більш тривалий психотерапевтичний ефект! Кращий засіб проти старіння? Знайома бабуся розповідала, що їй доводиться бути у формі, щоб грати з онукою в бадмінтон. Бабуся однокласника знає чи то три, чи то чотири версії однієї казки - у неї просто четвертий онук! Вона бабуся-профі. З бабусями взагалі цікаво буває поговорити. Звучить це часто трохи однаково: "У нас сьогодні залік в музичній школі", "У нас ще змагання" і т.д. Об'єднує бабусь в моїх очах, а точніше, вухах, звичайно, бажання поговорити про онуків. Якщо мами ще в стані не поговорити про дітей, бабусі - ні, не в змозі! Це багаторазово перевірено. Моя наукова керівниця, чарівна професор, удостоєна маси звань, гордо показує фотографію правнука свого другого чоловіка. Ну, немає у неї поки власного правнука. Едіта П'єха в інтерв'ю розповідала, що возила онука на гастролі. Співала пісню про коханого чоловіка. І в кінці на сцені з'являвся онук.

Коли у нас народився хлопчик, свекруха біля телефону заплакала. Їй довелося чекати цього щастя всього-на-всього тридцять шість років. Стільки виповнилося на той момент моєму чоловікові. Якщо мені доведеться чекати стільки ж, я, напевно, погоджуся і на хлопчика. Забавно, чи буде мене тоді хвилювати, на кого він схожий. Це ж найважливіше питання для бабусь: на кого ж схожий народився немовля . Ви помічали, які найтонші фізіономісти всі бабусі? Тут йдуть в хід і спогади, і сімейні фотографії. Якщо дитинка не надто схожий на тата чи маму, у хід йду найближчі і не найближчі родичі, з якими цього дитинку можна порівняти.

Свекрухи я, вийшовши з пологового будинку , відразу розповіла, що це вилитий тато. І я анітрохи не погрішила проти правди. Тому що повна відсутність брів і вій на обличчі і світлий пушок на голові красномовно свідчили про це. Особливо прикрашала малюка зеленка на голові і нігтях. Але перші кілька років життя сина я щиро вважала, що він народився красенем. Зараз я дивлюся на його немовлятські фотографії зі змішаним почуттям недовіри і здивування. Це? Мої законні 3,5 кг? Лежали поперек пральної машинки? Бабусі ще менш критичні до онуків, ніж ми до дітей.

Доброю бабусею бути важко. У мене бабуся, звичайно, була. За спогадами, коли в сорок років син її переклав її в цей соціальний статус, вона повідомила, щоб бабусею її не називали. Це вам не наша П'єха, кому і вік не перешкода! З дитинства пам'ятаю багато чого. Пам'ятаю не розумом, а ніби усіма наявними почуттями і частинами тіла. Кожне дерево у бабусиного будинку, точніше, яким воно було на дотик для моїх дитячих колін і долоньок, пам'ятаю. Пам'ятаю і запах розжареної даху, на якій ми обпалювали босі п'яти. А як я стрімголов тікала від борщу зі шкварками, з такою швидкістю, що ніхто не міг наздогнати. Дорога була засипана колючими шматочками вугілля, які впивалися в ноги, але нелюбов до борщу була сильнішою. Бабусю майже не пам'ятаю. Кажуть, вона мене страшно любила і просила віддати мене їй зовсім. На день народження, в 16 років, бабуля, огрядна і висока жінка, потягла мене в універмаг купувати подарунок. Вона вибрала золотий ланцюжок і божевільної забарвлення, на свій, сільський смак, кримплен. Роками потім це відріз лежав, знову нагадуючи про тогочасний почутті незручності. Відмовитися від подарунка я не могла, але і носити червоні троянди на синьому фоні розміром з блюдце теж не могла.

Мій син - рідкісний везунчик. У нього цілих дві бабусі. І таких ні в кого більше немає. Не повертаючи голови, упевнений, що бабуся завжди поруч, він протяжно каже мені: "Ба-а-а-б ..." Потім спохвачується, регоче, і каже: "Ой, ма-а-ам ..." Іноді стає трохи страшно: бабусь треба берегти з усіх сил, син не зможе їх втратити. А бабусі зовсім себе не бережуть. Вони готові простоювати біля плити годинами, щоб коханому хлопцеві приготувати те, що йому хочеться. Вони готові годувати його 24 години на добу. Мабуть годувати - це ще одна відмінна риса і покликання саме бабусь! Коли син відвалюється від пиріжків, як кошеня від кішки , свекруха щаслива. Моя мама згодна займатися онуком не до якогось віку, а до 25 кг! У вересні вона вручила його мені, тріумфуючи: "Він важить 24 кг!". Не дарма мою маму і називали подруги "годує бабусею". Хлопчик ледь вліз у шкільні брюки. Без бабусі дитинка швидко втратив у вазі. Напевно, він побоюється, що бабусі перестануть їздити. При цьому свекруха, проживши у нас півроку у віці сина 1,1 - 1,7, втратила всього лише десять кілограм. Так що внуки - ще й найкращий засіб для схуднення. Рекомендую: якщо у кого є зайва вага, вступити до мене на півставки бабусею. А це робота важче, ніж моя офісна. Якщо навіть я на своїй роботі щось не догружен або перевантажені, найбільше, що загрожує світу - іноді втратити пару тонн маргарину, коли вони завалялося на складі. І людство з цим впорається. А мої бабусі роблять маленької людини людиною. Вони витягли його зі списку хвороб, про які кажуть: "Менше знаєш, міцніше спиш". Вони, власне, і ніколи не знають, як це все називається. Вони просто змушують його робити все, що повинні робити діти. Їм не потрібен психолог, який мені казав: "Вам потрібен діагноз чи дитина? Дитина у вас є". Вони self made бабусі, тому вони зробили себе справжніми бабусями і зробили собі онука, яким вже можна пишатися. Бабусями не народжуються. Стають. Це ще треба заслужити. Як мінімум, виростити дітей , здатних ощасливити онуками. І я теж хочу. Я навчуся в'язати шкарпетки і рукавиці! І пироги пекти я не вмію, але теж навчуся. Про версії казок соромно й казати. Я навіть пісень дитячих не знаю. Пора ...

Ось онуками відразу народжуються. Як їм щастить, цим онукам. А вони навіть не можуть це поки оцінити.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини ruserialy.net rukodelie-club.ru rybobot.ru rusmel.info russtus.ru rybniki.ru rvolchansk.ru www.sambouz.com salaty-vkusno.ru www.samobustroy.ru