Sunday, January 11, 2015

Бабуся! А ти - доросла?

Нарешті я постаріла. Усі атрибути наявності: сутулюся (поки небагато), накульгую (помітно) і посивіла (дуже помітно).

Поки не постаріла, завжди була незадоволена своїм віком. Ніколи не користувалася косметикою. А нігті завжди стригла коротко, манікюр робила у виняткових випадках. Мій моложавий вигляд часто вводив людей в оману. І навіть коли закінчувала аспірантуру (слава богу, не дівчинка!), Мене на вулиці через велику портфеля приймали за школярку.

Ну а зараз, завдяки сивині, яку знову ж таки не дозволяє приховувати алергія на будь-яку фарбу, мене стали адекватно (в сенсі віку) сприймати оточуючі. І, тим не менше, питання про мою дорослості, виявився спірним.

Живу я разом з сином, його дружиною і двома онуками. Продовжую працювати (за віком - давно пенсіонерка), тому онуками не навантажуючи. Хоча іноді трапляється залишатися з ними на прохання їх батьків, якщо, наприклад, мама-тато збираються в кіно або в театр.

Одного разу, коли мама-тато відбули на "Пікову даму" в Большой театр, я залишилася "за старшого". Часу до сну було ще багато, і треба було чимось зайняти цих неспокійних створінь. Одному, Петі - вісім років, іншому, Гоше - всього три роки.

Найпростіше було включити відеомагнітофон, поставити які-небудь (на їх вибір) мультики, і - свобода години на півтори. А там дивись, і вечерю. А там вже і підготовка до сну.

Але от халепа! Пульт від "видака" кудись запропастився ... Вирішила зателефонувати мамі-татові, поки вони ще не відключили свої стільникові телефони в театрі. Подзвонила мамі - і її телефон відповів мені в нашій квартирі. Вона його просто не взяла з собою. Після цього залишилося прослухати, як дзвенить стільниковий телефон тата теж в нашій квартирі ...

Значить, мультики скасовуються. Ну, думай, бабуся , чим же зайняти онуків. На допомогу прийшов старший онук. "Марія Миколаївна, - звертається він до мене, - а давайте, зіграємо в доміно!"

Треба сказати, що вони обидва звуть мене по імені-по батькові. Це й не дивно, оскільки так звертається до мене мама Наташа. Правда, молодший онук ще не може так чітко вимовити. Спочатку, десь у віці двох років, він мене називав "Аляві", а зараз, подорослішавши, величає "Марілавной".

Ну що ж. Спробуємо зіграти в доміно. З Петром я вже вдвох кілька разів грала. Не тільки в доміно, а й в карти (звичайно, в найпростіші, в "П'яницю"). А ось Гоше це заняття поки виявилося не зубам. Хоча дуже цікаво було викладати доміношки, підставляти одну фішку до іншої, але доводилося робити це за нього.

Та й з "базаром" був конфлікт. Коли чергового гравцеві потрібно було брати з базару фішку, Гоша надзвичайно засмучувався, що у когось фішок стає більше, ніж у нього. Загалом, насилу зіграли одну партію (до речі, Гоша виграв її, його це трошки заспокоїло). Але далі грати не хотілося.

Тоді я придумала будувати з доміношек будиночки. Дві фішки - вертикально, а зверху на них третю як дах. Виходить один поверх. Потім на них постаратися підлаштувати ще один поверх і т.д. Я показала, як будувати, і Петя, надихнувшись, захопився і побудував цілих вісім поверхів. (Спробуйте самі, і зрозумієте, що це зовсім непросто).

А у Гоші навіть один поверх виходив з працею. Він весь час розвалювався. Тоді я згадала про свою колекцію гральних карт. Вибрала найбільш затрёпанную колоду, принесла до них у дитячу кімнату і показала, як з картішек будувати будинок. Дала колоду Гоше, щоб кожен з онуків зайнявся своєю будівництвом. Але для Гоші і це заняття виявилося занадто складним. Потрібна дуже тверда рука, терпіння і повна нерухомість стола. Карти весь час падали. Ми з ним перейшли на підлогу. А там мені було незручно карячитися, допомагаючи йому.

Поки вони будували кожен своє, я пішла на кухню, спорудити який-небудь вечерю. Зварила швиденько пельмені, і ми почали грати в "Десять негренят" (роль негренят грали пельмені, які один за одним під мою пісеньку зникали в онуків, поки все не зникли. Можете самі імпровізувати - такий метод веселого поїдання чого завгодно).

Що б ще придумати після вечері? Який ще матеріал підібрати для будівництва? Ах так, сірники! З них можна без зусиль побудувати "колодязь". Я пішла за сірниками, принесла, висипала коробок на стіл і стала показувати Гоше, як будувати криницю. Будуємо ми, будуємо, а Гоша про щось зосереджено думає, щось хоче спитати. Нарешті, сформулював своє питання: "Марілавна, а ти - доросла?". Я з гордістю відповіла: "Не тільки доросла, а навіть стара. А чому ти питаєш?" - "Так адже сірники ...". Ось тобі на! Що ж, він мене і за дорослу досі не рахував? І тільки за допомогою сірників я підтвердила свій похилий вік.

А тут і час вийшов. Пора спати. Зібрали ми всі "іграшки" (нічого собі, іграшки!). Віддала наказ: "Вишикуватися і кроком руш на горщик, потім вмиватися, потім по матрьошки!", В сенсі, по ліжках. Я їм завжди віддаю таку команду, і вони із задоволенням її виконують.

Коли онуки вляглися, я почала читати їм казку. А коли пролунав богатирський храп Гоші, вирішила, що можна гасити світло і йти до своєї кімнати. Так старший онук раптом захвилювався, і став питати, а де мама-тато. Довелося мені переказувати йому "Пікову даму", виконуючи заодно знамениту увертюру (як могла), арії графині і Германа, і по ходу справи коментуючи, що зараз дивляться і слухають його батьки.

Оскільки мені ще в дитинстві мій тато розповідав "Пікову даму" теж на ніч, я пам'ятала з власного досвіду, що такий несподіваний і не дитячий, в общем-то, розповідь відверне від сумних думок, якщо чомусь не спиться. Так воно і вийшло. Петя затих і засопів. А я потихеньку покинула кімнату, погасила світло і незабаром почула, що батьки повертаються. Так закінчилося моє шестигодинне чергування на посту дорослої бабусі.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини ruserialy.net rukodelie-club.ru rybobot.ru rusmel.info russtus.ru rybniki.ru rvolchansk.ru www.sambouz.com salaty-vkusno.ru www.samobustroy.ru