Saturday, January 10, 2015

А ну-ка, дідусі!

У житті практично кожного чоловіка є два критичних періоду. Перший - народження дитини і перетворення з безтурботного юнака в батька сімейства. Отримуючи з рук акушерки конверт з рожевим або блакитним бантиком, молода людина остаточно розлучається з безтурботним юністю і вступає в доросле життя як у фізичному, так і в психологічному сенсі слова.

Другий критичний період - це народження внука (або внучки) і перетворення в дідуся. У цей момент, звичайно, не відбувається ніяких видимих змін. Деякі навіть дізнаються про свій перетворенні на дідуся, лише через кілька місяців (або років). Але морально для чоловіка у повному розквіті сил це дуже важкий період, адже в суспільстві роль дідуся асоціюється з насувається старістю. Жінкам у цьому сенсі простіше: новоявлені бабусі поспішають поділитися своїм досвідом у вихованні дітей і з задоволенням доглядають онуків. Дідусі найчастіше залишаються осторонь і змушені самостійно справлятися з новими обов'язками і власними психологічними проблемами.
Криза середнього віку

Більшість чоловіків, переступати сорокапятилетний кордон, всіма силами намагаються виглядати молодше своїх років і іноді навіть приховують свій справжній вік. Вони розумом розуміють, що вже не молоді і від свого віку нікуди не дітися. Але звістка про перетворення в дідуся часто сприймають як ознаку насувається старості. До кризи середнього віку додається і "комплекс дідуся".

Ще вчора він був зразковим сім'янином, люблячим чоловіком і дбайливим батьком, а сьогодні замість того, щоб возитися з новонародженим онуком, він намагається довести всім оточуючим (і самому собі, в першу чергу), що він ще молодий і повний сил. У даній ситуації всі чоловіки ведуть себе по-різному: одні лише невинно перевіряють силу свого чоловічої чарівності на випадкових знайомих і колег по роботі. Їм достатньо упевнитися, що жінки як і раніше звертають на нього увагу. І теоретично він може закрутити роман. Але є й такі, кому недостатньо легкого флірту, вони пускаються у всі тяжкі і заводять романи з молоденькими дівчатами. Причому чим молодше і недосвідченіший дівчина, тим краще це позначається на чоловічій самооцінці. Таким дивним чином новоявлені дідусі перевіряють свою чоловічу силу. Розумом він розуміє, що надходить непорядно, але нічого не може з собою вдіяти. Чоловікам чомусь здається, що в ліжку молоденької дівчини він надійно захищений від насувається старості. Звичайно, через деякий час дідусь заспокоюється і повертається до колишнього способу життя. Головне, щоб не виявилося занадто пізно.

Уникнути кризи середнього віку практично неможливо. Але цілком реально звести його наслідки до мінімуму - тут багато що залежить від того, як поведуть себе інші члени сім'ї. Якщо ви перестанете помічати діда чи будете лише час від часу гримати на нього: "Говори тихіше!", "Біжи швидше!", "Не заважай!", "Не плутайся під ногами!" і т.д., велика ймовірність, що новоявлений дідусь не витримає психологічного тиску і в кращому випадку піде на задній план і постарається не перетинатися з онуком.
Діти і діди

Ще недавно батько мав моральне право дивитися на вас зверху вниз і повчати своїми нотаціями, а сьогодні його дитина сам став батьком. Але для нього ви назавжди залишитеся тієї маленькою дівчинкою, яку він носив на плечах і водив у зоопарк. Ваше перетворення в маму батькові здається абсурдним: дитина від дитини. Причому в цій ситуації важко не тільки новоявленим дідусям, а й молодим батькам. Вчорашні діти стикаються з проблемою, як вести себе по відношенню до своїх батьків.

Деякі жінки приховують від батька факт вагітності, вважаючи, що його це не стосується. "Ось народиться дитина, тоді і скажу. Нехай радіє!" Чим довше ви будете приховувати від батька свою вагітність, тим довше він буде звикати до нової ролі. І замість того, щоб радіти народженню онука, дідусь розгубиться, і не знатиме, що робити і як себе вести.

Правильніше буде почати підготовку задовго до народження онука - так у дідуся буде час звикнути до цієї думки і прийняти її як неминуче. Якщо ви плануєте вагітність, то незайвим буде присвятити батька у свої плани або хоча б акуратно натякнути йому про свої наміри. Теоретично він, звичайно, знає, що рано чи пізно це має статися, але навіть якщо ви вже давно одружена і живете окремо від батьків, несподівана звістка про народження внука (внучки) виб'є батька з колії. До таких известиям дуже важко заздалегідь підготуватися. Вони завжди звалюються набагато більш несподівано, ніж сніг на голову. Перша реакція новоявленого дідусі може бути дуже непередбачуваною і часто зовсім радісною. Скоріше всього він досі не вірить, що його дитина виросла. Але це тільки перша реакція. Поставте себе на його місце і постарайтеся не ображатися. Дайте батькам звикнути до думки про нову роль. Через деякий час шок пройде, і новоявлений дідусь зможе разом з вами радіти подією змін.

Постарайтеся ще під час вагітності підключити майбутнього дідуся до народження онука. До того ж його допомогу вам може дуже стати в нагоді. Запитайте у майбутнього дідуся ради, як краще облаштувати дитячий, як збирати ліжечко і т.д. Нехай тато бачить, що ви щасливі і з нетерпінням чекаєте пологів . У розмовах з батьками частіше згадуйте своє дитинство: дідусів і бабусь. Згадавши свого батька, коли той став дідусем, вашому татові буде простіше зрозуміти абсурдність своїх комплексів.
Дідусь - це звучить гордо

Дідусь і старий - зовсім не одне і те ж. Дідусь - це просто новий статус. Або, як дуже цікаво сформулював один мій знайомий, менеджер кадрового агентства: "Дідусь - це підвищення по службовій драбині, перехід на більш важливу і відповідальну посаду". Ще вчора ви були менеджером середньої ланки, а сьогодні очолюєте великий відділ - свою сім'ю. І від вас багато в чому залежить їх подальше життя.

Ігор Віталійович 39 років: дідусь 4-х місячного Іллюші
Я вважаю, що сам дуже рано став батьком - у 21 рік. Дуже довгий час я звинувачував новонароджену дочку у всіх нещастях, неможливості вести колишній спосіб життя і сприймав її, як тягар. Я практично не займався її вихованням , і навіть не знав, чим вона дійсно цікавиться. Аня завжди росла самостійною дівчинкою. Я не здивувався, коли в 17 років вона пішла жити до свого громадянського чоловіка. Мені дуже хочеться, щоб вони зареєстрували свої стосунки. Коли я дізнався про її вагітність, перша реакція була - шок. Я перестав себе контролювати і наговорив дочки багато гидот: що вона ще сама дитина, її чоловік сволота і їм рано мати дітей. Я не міг повірити, що вона говорить серйозно, та ще й так радіє, що сталося, я б на її місці плакав і рвав на собі волосся. Мені здається, в її віці ще дуже рано ставати мамою , а я ще занадто молодий для ролі дідуся. Моя друга дружина всього на шість років старше моєї дочки. Напевно, я егоїст. Але я і татом то другий раз ставати не хочу.

Але коли я перший раз побачив свого внука, то з жахом зрозумів, що заради цієї людини я готовий на все без винятку. Наші відносини з дочкою тільки після народження онука стали поступово налагоджуватися. На щастя, мій зять (на відміну від мене) виявився чудовим батьком. З "прищавого молодика" він перетворився на "батька найдорожчого для мене людини". Тепер я знаю, що дітей треба заводити тоді, коли дійсно хочеться, а не як доведеться. А я постараюся бути самим чудовим дідусем і виправити помилки молодості. Правильно кажуть, що внукам ми передаємо всю ту любов, яку не змогли дати своїм дітям.

Іван Леонідович 51 рік, дідусь 2-х річної Олі
Коли син сказав мені, що скоро я стану дідусем, я відреагував абсолютно нормально. Навіть пожартував з цього приводу. Мені здається, що я просто не усвідомив всю важливість звістки. А через кілька місяців невістка подзвонила з пологового будинку і повідомила, що я став дідусем. Пам'ятаю, як у сні вимовив традиційні поздоровлення і повісив трубку. Соромно зізнатися, але в той момент я відчув не радість, а сильну образу. Адже в цю мить з молодого успішного чоловіка я перетворився на дідуся. А синоніми цього слова зовсім протилежні - старий, сивий, зморшкуватий та ін. Я, звичайно, допомагаю дітям і внучці матеріально, постійно дарую іграшки і регулярно телефоную, але намагаюся, як можна рідше бувати у них в гостях. Навіть заборонив дітей вчити онуку говорити слово дідусь і попросив називати мене по імені, особливо на вулиці при сторонніх людях. Не розумію, як моя дружина може радіти перетворенню в бабусю! Напевно, з часом це пройде, і я звикну до нової ролі. Правда, внучці вже два роки, а я досі приховую від усіх знайомих, що я вже дідусь.

Якщо вашого батька дратує навіть саме звучання слова "дідусь", на час виключіть його зі свого лексикону. Можна, наприклад, розповідати дитині, що "прийшов мій тато", а не "його дідусь". Частіше говорите батькові компліменти, як він добре виглядає, як вміло управляється з дитиною, як швидко його заспокоює і.т.д. При бажанні завжди можна знайти, що похвалити.

Запропонуйте новоявленому дідусеві поглянути на проблему з іншого боку. Погодьтеся, набагато краще звучить визначення "молодий дідусь", ніж "старий тато". У кожному віці є свої достоїнства, треба тільки вміти їх знаходити. Нагадайте батькові слова Оскара Уайльда: "Найцінніше в чоловіках - їх майбутнє. А в жінках - минуле". Зараз у вашого батька починається найкращий вік. Молоді дідусі підтвердять, що з народженням онуків життя не закінчується, а навпаки, тільки починається. Діти виросли, кар'єра склалася, є певний життєвий досвід. Після сорока чоловік вчиться реально дивитися на речі і точно знає, що йому потрібно від життя. Ось і задумайтеся, чи варто робити трагедію через перетворення в дідуся? Може бути, потрібно лише морально підготуватися до прийдешніх змін?
Що можуть дідусі?

Теоретично дідусі, як і королі, можуть все. Але на практиці дідусь часто виявляється не при справах. Це абсолютно не означає, що він не любить свого онука, просто він не знає, як до нього підійти і що з ним робити. І завдання молодих батьків непомітно допомогти новоявленому дідусеві налагодити контакт з власним онуком (онукою). Після народження дитини не ігноруйте дідуся. Звичайно, маленька дитина забирає весь вільний час і сили, але якщо ви знайдете кілька хвилин в день для дідуся, то через деякий час отримаєте в його особі доброго помічника та старшого товариша для своєї дитини. На Сході вважається, ніж у людини більше родичів, тим він багатший. Так що якщо дідусь є, цим треба користуватися. На думку психологів, кожен з родичів відіграє певну роль у формуванні дитини. Основна відмінність дідусі від молодих батьків і бабусь - це емоційна стійкість, саме дідусі вміють розмовляти з маленькою дитиною, як з дорослим, без "зворушливого" сюсюкання.

Перший час багато дідусі можуть боятися свого онука. Теоретично вони готові на все, але вже забули, як треба поводитися з новонародженими дітьми і бояться заподіяти шкоду малюкові, тому не змушуйте діда відразу брати онука на руки, якщо він відчуває себе невпевнено. Краще піднесіть його самостійно або довірте це бабусі . Вибирайте моменти, коли малюк задоволений і не вередує. Починати залучення дідуся до онука краще з простих справ, які не потребують певних навичок. Міняти підгузник , купати або годувати дитину кашею краще вам або бабусі, а дідусь цілком може погуляти з коляскою , почитати дитині книжку, побудувати будинок з кубиків, і.т.д. Поступово дідусь увійде в смак і буде сам братися за більш складні доручення. Обов'язково сфотографуйте дідуся з онуком і подаруйте йому ці фотографії. Так він швидше звикне до свого онука. До того ж, розглядаючи фотографії, дідусь може знайти у себе і дитини багато подібностей. А це ще один привід для гордості.

Якщо дідусь не пропонує вам свою допомогу, це не означає, що він не любить свого онука. Можливо, він просто не хоче вам заважати і чекає, поки ви попросите його про допомогу. Найголовніше - постарайтеся не перегнути палицю і не нав'язуйте дідусеві онука. Основна відмінність дідусі від батька - це те, що батько повинен завжди займатися дитиною, а дідусь має повне право робити це лише за власним бажанням.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини ruserialy.net rukodelie-club.ru rybobot.ru rusmel.info russtus.ru rybniki.ru rvolchansk.ru www.sambouz.com salaty-vkusno.ru www.samobustroy.ru